Yeni bir eğitim ve öğretim yılına yaklaştığımız şu günlerde, pandemi süreci ile sağlığımıza dikkat etmek her şeyden önemli bir hal aldı. Pandemi süreci, devam etmeyen veya online olarak devam eden okullar, belirsizlik, sosyal yasaklar, değişen sınav tarih ve içerikleri derken LGS sınavı için hazırlanan öğrencilerimiz de bu süreçten olumsuz olarak etkilendiler. Bu süreç nasıl olacak, sınav olacak mı, ertelenecek mi, okullar açılacak mı gibi birçok soruyu sizin gibi biz öğretmenler de soruyoruz. Bu sürecin artıları ve eksileri neler olacak? Bu süreci nasıl lehimize döndürebiliriz?

Önümüzdeki eğitim ve öğretim yılı her ne kadar olumsuz gibi görünse de, çalışan ve zamanını iyi değerlendiren öğrenciler ile öğrenci takibi ve güçlü bir eğitim sağlayan kurumlar için bulunmaz bir dönem olarak karşımıza çıkmaktadır. Süreçteki ilk açıklamalarda, öğrencilerin ilk dönem konularından, yani cebirsel ifadelerin sonuna kadar sorumlu olacağı açıklandı. Bu yıl için böyle bir durum henüz netlik kazanmasa da artış gösteren pandemi vakaları bu yıl için de bu yönde bir eğilimin olabileceği ihtimalini düşündürüyor. Bu durum, bazı öğrencileri kaygıya sürüklerken, bazılarını ise mutlu ediyor. Üzülenler, bu konuları çoktan halletmiş ve yeni konulara yelken açmışlardı. Sevinenler ise yeni konu öğrenmek için harcayacakları zamanı tekrar yapmaya harcayabileceklerini düşündüler. Bu yıl için ise henüz üzülmek veya sevinmek için çok erken, çünkü, nasıl bir sürecin bizi beklediğini bilemiyor ve tahmin yürütemiyoruz. Her ne olursa olsun, sınava dahil edilecek veya sınavdan çıkarılacak konular belli, bu sebeple, ne üzülmeye ne kaygılanmaya zaman var. Peki, bu aşamadan sonra öğrencilerimiz, kurumlar ve anne babalar neler yapabilir?

LGS SÜRECİNDE ÖĞRENCİLER NE YAPMALI?

Tekrar Yapmalı

Konular ister azalsın ister aynı kalsın, öğrenciler düzenli konu tekrarlarını dönem boyunca devam ettirmeliler. Ben bu konuyu biliyorum diyerek tekrarlar esnetilmemelidir. Unutulmamalıdır ki; tekrar edilen eylemler mükemmel hale gelir.

Soru Çözmeli

Öğrenilen bilginin en kolay kontrolü ve tekrarı, o bilgiyi sınayan sorular çözmektir. Böylece, akılda kalma ve öğrenme süreci hızlanacaktır. Soru çözmek deyince yanlış anlaşılan bir konu ise, durmadan soru çözmek ve başlanan bir soru bankasını sonuna kadar bitirmek gibi anlaşılmasıdır. Aslında olması gereken, konu tekrarı ve konu ile ilgili soru tiplerini görecek düzeyde çalışmaktır. Bu noktada, tavsiye edilecek bir yöntem şu şekilde olabilir; 10 konu için 10 test içeren bir kitabın önce her konu için bir testini çözün. Sonra başa dönüp, ikinci testleri çözün ve bu şekilde ilerleyin.

Denemelere Katılmalı

Şüphesiz eğitimin önemli bir parçası motivasyondur. LGS grupları için tetikleyici motivasyon gerek sınıf içi denemeler, gerekse kurumsal veya şehrin büyük bir kısmına yayılan denemeler, öğrencilerin kendi başarılarını görmelerini sağlamakta ve çalışma azimlerini ile motivasyonlarını arttırmaktadır. Denemeler, ayrıca, öğrencinin tüm konular üzerindeki hakimiyetini de gösterdiği için, hangi konularda eksik olduğunu görmesini sağlamaktadır.

Eksiklerini Görmeli

Farklı konularda veya farklı soru tiplerinde eksiklerini rehber öğretmenleri yardımıyla görmeli ve bu konular üzerine eğilmeliler. Eksik kalan konular ve soru tipleri bilinmez bir kutu içinde saklanmamalı, sürece dahil edilerek ve spot ışıklar tutularak aydınlatılmalı ve öğrenilmelidir.

KURUMLAR LGS SÜRECİNDE NELER YAPMALI?

Öğrencileri Takip Etmeli

Hepimizin bildiği gibi, LGS sürecinde eğitim veren tüm kurumlar sınav konularını içeren tüm branşlardan eğitim verirler. Yani, LGS eğitimi yapan ama Matematik eğitimi vermeyen veya çok kötü matematik eğitimi veren bir kurum yoktur. Kurumlar arasındaki fark, ders ve dersi veren öğretmen kadrosundan ziyade, öğrencileri ne ölçüde takip ettikleri ve takip sistemine ne kadar sadık olduklarıdır.

Öğrenciler ile Birebir İlgilenmeli

Her bir öğrencinin farklı eksikleri, eğilimleri, başarıları, yönelimleri ve günlük değişen duyguları bulunmaktadır. Bir sınıftaki tüm öğrencileri kapsayan bir eğitim programı veya ders çalışma takvimi kesinlikle her öğrenciye uymayacaktır. Bu sebeple, kurumlar her bir öğrenci ile birebir ilgilenmeli, öğrencinin taleplerine ve ihtiyaçlarına yönelik yollar izlemelidir.

Öğrencileri Ölçmeli

Kurumlar farklı sınav, test ve denemelerle öğrencilerin konu eksiklerini, başarılarını ve eğilimlerini değerlendirmeli ve haftalık, aylık, dönemlik ve ardışık yapılan sınavları çok güzel şekilde analiz etmelidir. Bu sayede, öğrencinin eğitim sürecine katma değer katarak ilerlemesini ve yol almasını sağlayacaktır.

ANNE ve BABALAR LGS SÜRECİNDE NELER YAPMALI?

Süreç içinde ebeveynleriniz sizlere ellerinden geldiğince destek olmaya çalışıyorlar. Onların destek olabilecekleri en önemli konulardan biri sizlerin uyku düzenine dikkat etmenizi teşvik etmek ve diğeri de sizleri stresten uzaklaştırmaya yardımcı olmaktır. Bu ortamda sizlerle LGS dışında konular konuşmak için siz de onları yönlendirebilirsiniz. Her bir LGS öğrencisi, mutlaka bir lisede okuyacaktır. En önemlisi, bu dönemde kazandığınız çalışma disiplinini, tekrar yapma ve test çözme alışkanlığını sadece sınav zamanlarında değil, lise hayatınızda da uygulayabilmektir.

Yorum Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir